Translate

maanantai 21. lokakuuta 2013

Taksikuski päätti päivän suunnan

Heräsin reippaana aamulla ja herätin muutkin pienen kommuunimme asukkaat heidän "lempibiiseillään", jotta sai unikeot ylös sängystä :D Päätettiin lähteä hyvissä ajoin (=puolen päivän aikaan) käymään koulullamme Siam Universityssä, jotta saisimme tehtyä rekisteröinnin ja hoidettua muita käytännön asioita kuntoon. Tilasin taksin respasta, ja koska lausumistani ei ymmärretty, kirjoitin lapulle "Siam University" ja työntekijä vaikutti siltä, että ymmärsi yskän ja hän tilasi meille taksin. Toistettiin vielä uudelleen taksikuskille sama matkakohteemme, kuski nyökkäsi ja lähdimme matkaan.

Ensimmäistä kertaa paistoi kunnolla aurinko :)

Sivalai Place
Rupesimme ihmettelemään, kun kilometrimittari näytti enemmän, kuin mitä kuvittelimme matkan yliopistolle olevan, ja maisematkin vaikuttivat vähän vääriltä. Hieman myöhemmin meille selvisi, että emme suinkaan olleet menossa Siam Universitylle, vaan Siam Squarille, eli "keskustaa" kohti, eli täysin väärälle puolelle kaupunkia. Taksimittarissa oli jo yli 100 bahtia, joten päätimme, että noooo, samapa tuo, jäädään vaikka sitten shoppailemaan, kun kerran keskustassa ollaan.

Takseissa roikkuu usein kivoja härpäkkeitä

Pyysimme taksikuskia ajamaan MBK:lle, eli ostoskeskukseen, jota suositellaan yhdessä jos toisessakin matkaoppassa. Kauppakeskittymä on täynnä torihenkisiä pikkuisia matkamuisto-, vaate- ja mitävainikinä -liikkeitä, mutta siellä täällä löytyi myös kalliimpia (ja aidompia?) tuotteita tarjoavia myymälöitä. Kyseessä on oikea turistin paratiisi, jossa löytää halvalla kaikenlaista pientä kivaa sälää, ja myöskin niitä piraattituotteita. Mutta myös ne (todennäköisesti) aidot merkkituotteet ovat huomattavasti Suomen hintatasoa halvempia, mainittakoon esimerkiksi Converse-tossut, jotka olivat yli puolet edullisempia täällä (~25-30€/kenkäpari).

MBK:lla saimme tingittyä muutaman kympin sieltä täältä, mutta pääosin myyjät eivät ole halukkaita laskemaan tuotteidensa hintoja. Tinkiä kannattaa kuitenkin aina - se kun on ilmaista ja joskus jopa hauskaa hommaa. Kävimme syömässä keskitasoisessa pihviravintolassa, jossa taas eteemme kannettiin annoksia, jotka eivät olleet meidän. Jostain merkillisestä syystä ravintolan henkilökunta halusi ottaa meistä kuvan kamerakännykällä. Salaisuudeksi jää, mihin kyseinen kuva päätyy. Ostoskierrokselta mukaamme tarttui mm. kolmet aurinkolasit, pari vaatekappaletta, sekä Sinille kättään heiluttava koristekissa. Tuokoon se meille onnea!

Shoppailureissulta palasimme Skytrainillä (47 bahtia) ja taksilla (60 bahtia). Periaatteessa koko matka voisi olla edullisempi taksilla, kun on monta henkilöä kyydissä, mutta ajattelimme, että vältämme pahimmat ruuhkat kulkiessamme "ilmateitse" julkisilla. Kotia päästyämme kävimme pulahtamassa uima-altaalla. Uiminen on ihanan rentouttavaa tumman taivaan alla, varsinkin, kun muut asukkaat tuntuvat käyttävän allasta ainoastaan päiväsaikaan.

Sini sekoilee infoluukulla Skytrain -asemalla, koska yritti laittaa väärää korttia portteihin

Huomenna yritetään uudelleen päästä sinne Siam Universityyn tekemään rekisteröinti. Onneksi meillä on nyt kättään heiluttava kissa, joka tuo meille onnea. Eli eiköhän me tällä kertaa päästä perille. Buahaha.

1. Haha, mua alkoi naurattaa, kun ette sitte mennykään koululla käymään, vaan päätitte jäädä shoppailemaan. Ei sen niin väliä, ehtiihän sinne kouluun:D Siis hä, teiän kodissa on respa?

-Rimpula

1. Haha, joo ei sillä meidän kouluun rekisteröinnillä vielä ole kiire, ehditään tehdä se vaikka marraskuun alussa, kun meillä alkaa orientaatiopäivät. En oikein tiedä, mikä on virallinen nimitys tällaiselle asumismuodolle, mutta tämä on ikäänkuin hotelli, hostelli tai jonkin sortin asuntola, jossa voi asua yhdestä yöstä useampaan kuukauteen. Koska en tiedä oikeaa määritelmää, käytän vain nimeä "Sivalai Place" kuvailemaan tätä paikkaa :D

2. Kiva kun oot päivittänyt blogia useasti, oon lukenut kaikki postaukset. :) ja teidän asunto näyttää kyllä tosi siistiltä, minäkin varmasti viihtyisin. :D

3. HAHHAAAHA arvaa kävikö meille samalla tavalla ku lähdettiin yliopistolle tekemään rekisteröintiä :D Joen kohdalla huomattiin että nyt ei olla kyllä lähelläkään ja hypättiin kyydistä, sen jälkeen etittiin ikuisuus rantaa ja mentiin jokilaivalla kotiin. Kuski oli ilmeisesti viemässä meitä Siam Paragonille / Siam Squarelle. Siam University on thaiksi Mahalai Siam, ja se sanotaan suunnilleen Mahalai Saiaam, katu on "Thanon Petkasem". Sillä pitäis päästä perille :D Sitte ku saatte opiskelijakortit nii voitte vaikka näyttää sitä korttia jossei ne muuten ymmärrä. Samalla ku teette rekisteröintiä kannattaa myös ostaa valmiiksi koulupuvut, sillä useimmat opettajat vaatii niitä jo ensimmäisenä koulupäivänä. Puvut saa ku kävelee kampuksen pääportista ulos ja oikealle, siinä tulee heti yksi koulupukuja myyvä kauppakoppi noin 50m päässä :) Pinssin ja vyösoljen voi ostaa koulun omasta kaupasta, mutta vaatteet ostetaan aina muualta.

Tätä sun blogia on tosi mukava lukea! Pitäkää kivaa ja nauttikaa joka päivästä :)

- Mia J.

1. Hahaha, eikä ! :D Kiitos erittäin hyödyllisestä kommentista! :) Eilen just käytiin kokeileen uudelleen sitä rekisteröintiä, niin eipä onnistunut vieläkään. Kolmas kerta toden sanoo! :D