Translate

keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Lomalla lomalle

Pari viime päivää ollaan otettu rennosti altaalla ja pääosin kämpillä hengaillen. Saatiin jo vähän väriäkin naamaan (terveisin kolme suomalaista lobsteria alias punanaamaa). Käytiin eilen koululla, mutta ei saatu rekisteröintiä tehtyä, sillä kv-toimiston oleellinen_rekisteröintejä_suorittava_henkilö oli kai lomalla. Pitänee sitten tehdä se rekisteröinti, kun meillä alkaa orientaatio ensimmäinen päivä marraskuuta. Yritettiin myös etsiä koulupukuja myyvää liikettä, mutta sekin oli ilmeisesti suljettu, koska nyt taitaa olla jonkin sortin loma.

Tänään päivä lähti käyntiin aamusalilla ja -uinnilla, jonka jälkeen painelimme syömään lounasta parin muun suomalaisen vaihtarin kanssa, jotka sattumalta olivat varanneet prikuulleen samat lennot Bangkokiin ja takaisin kuin me, opiskelevat samassa koulussa täällä eli Siam Universityssä, sekä sattuvat asumaan meidän naapurihuoneessa. Pieni maailma.

Siam Universityn pihassa oleva pyhäkkö

Lounaan jälkeen otimme porukalla kaksi taksia ja suuntasimme juna-asemalle, sillä olimme saaneet loistavan idean, että meidän pitää päästä tekemään jokin reissu ennen koulujen alkamista. Suunnitelmat meinasivat jo kariutua samantien, sillä kaikki junat oli buukattu täyteen - thaimaalaisilla on jotain kuninkaallisiin ihmisiin liittyviä juhlapäiviä tällä viikolla, joiden vuoksi heillä on pitkä viikonloppu aikaa reissata. Käsittämättömän avuliaat juna-asemalla työskentelevät thaimaalaiset oppaat kuitenkin selvittivät kaikki mahdolliset vaihtoehdot, jotta pääsisimme haluamaamme kohteeseen. Pitkähkön harkinnan ja eri vaihtoehtojen punnitsemisen jälkeen päätimme valita menopeliksemme yöbussin ja paluumatkalle yöjunan. Pääsemme näin vertailemaan, kumpi on kivempi liikkumismuoto, jotta olemme viisaampia tulevaisuudessa.

Kohteeksi valitsimme Koh Samui -saaren, ja voin kertoa, että olen innoissani! Bussimatka ja lauttamatka saarelle kestänee yhdeksän tuntia, junalla paluumatkassa menee 12 tuntia. Yöllä matkustaminen on siitä kätevää, ettei menetä kivaa päivää matkustamiseen, ja jos saa unta, niin matka kuluu kuin itsestään. Lisäksi säästää tavallaan yhden hotelliyön, kun on aamulla perillä kohteessa, eikä vasta illalla.

Siam Paragonin ulkopuolelta

Lippujen oston jälkeen lähdimme Siam Paragoniin ja sen ympäristöön vaeltelemaan ja käytiin uudestaan MBK:lla shoppailemassa. Mukaan tarttui itselläni vain suihkutettava aurinkovoide ja aloe veraa sisältävä geeli, joka auttaa kuulemma auringon polttaman ihoon tehokkaasti.

Siam Paragon sisältä
Huomaa kuvassa kiitävä skytrain! :)

MBK:lla käytiin myös Sabushi by Oishi -nimisessä shabu-shabu & sushi -buffetissa, joka oli ihan mielettömän hyvä. Olin onneni kukkuloilla : D Ravintolassa oli liukuhihna, jossa pyöri erilaisia lihoja, äyriäisiä, kaloja, sieniä ja kasviksia, joita sai keittää padassa kiehuvissa liemissä. Lisäksi tarjolla oli hyvä valikoima erilaisia susheja, friteerattuja jättikatkarapuja, paistettua kalaa, kastikkeita, hedelmiä ja vaikka mitä. Tuonne pitää mennä joskus uudestaan!

Shibu+sushi=shibushi
Oishii!

Huomenna luvassa rentoilua, hotellin metsästystä ja seitsemän maissa illalla lähtee bussimme kohti Koh Samuita ! Jihuuuuu !